jag blir galen

Det är en sak som jag har funderat på väldigt mycket det senaste; varför läggs det ner så mycket tid på att "forska fram" att allting ska vara så "farligt"? Att man tex får cancer av att äta chips, grillat kött, choklad och jordnötter? Att mjölk ska bidra till diabetes, man kan få hjärtsvikt om man springer mer än 1 mil varje dag. Man blir fet av frukt, kan få magsår av räkor och "hjärnstörningar" av torsk. Imorse läste jag att tom vatten är farligt(?) Har vi inget bättre att lägga tid på än att ta reda på alla "faror" undrar jag? Ska vi leva på luft och kärlek hdanefter kanske? Fast det är väl också farligt sålänge man missbrukar det antar jag. Deppiga människor ibland....

En liten tanke....


Kommentarer
Postat av: Mattias

mkt kloka tankar :D

2009-05-05 @ 13:17:54
URL: http://agedim915.blogspot.com/
Postat av: Ellen

Jag antar att vi får leva på kärlek, eller det kanske också är farligt???

2009-05-05 @ 15:14:31
Postat av: Sofie

jag håller med dig till hundra. Blir så sne på alla dessa skriverier. Ingenting är särskilt farligt sålänge man ej missbrukar det, eller? Puss o kram

2009-05-05 @ 15:24:20
Postat av: Anonym

blir man fet av frukt? :o

2009-05-05 @ 17:43:45
Postat av: Kalle

äh sånt e bara töntigt. Gör det som är roligt och ta skada av det farliga när det kommer. Hela livet är ju en stor fara egentligen, men vi lever ändå ;) alla kommer ju dö nån gång ändå hehe.

2009-05-05 @ 19:04:40
Postat av: Anonym

håller med er

2009-05-06 @ 09:20:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0