påhopp?

Nu sitter jag här och skriver igen. Det känns nämligen lite "konstigt" att så många sitter och diskuterar (på allvar) om jag är "smart" eller inte hmm? Visst, jag är väl inte känd för att ha varit miss bright under tidiga år kanske och det är ingenting jag kan predika emot. MEN jag personligen anser mig NU ha ganska mycket mer vett i skallen än de flesta andra i våran flippade omgivning... Jag fick förövrigt ett resultat på över 140 på IQ-testet och gick ur skolan med alla MVG om nån är intresserad. Och för att kunna resa runt i världen helt ensam, marknadsföra och promota sig själv som sitt eget varumärke så krävs det nog att man har de flesta bollarna i bollhavet. Jaja, smart eller ej, det spelar ingen roll för mig. Huvudsaken för mig är att man har ett riktigt hjärta av guld (vilket många saknar idag). Jag skiter fullständigt om folk är korkade eller smarta, sålänge de är bra människor. Det mest patetiska är hur folk ens vågar sitta och diskutera hur smart/osmart jag är när de inte ens känner mig eller vet vem jag är...haha

Ännu ett bevis på fiskpinnar...

(Sorry för bittra inlägg men det är inte riktigt min dag idag)

// Liza

Kommentarer
Postat av: Anonym

synd att du tar åt dig. Trodde du var starkare än så! Men smart har jag alltid tänkt att du verkligen är (sen jag började läsa bloggen). Smart och vacker. Finns det något man hellre vill vara? ;) Folk är svartsjuka på dig....du borde stå på dig! Puss

2009-05-07 @ 13:06:44
Postat av: Anonym

Nämen liza det är nog inte bara P/victor/prikken (oj så många det blev, hur mycket hjärta av guld är det?) som har ett stort ego, för om du syftar på min ”på allvar” diskussion så skrev jag inget om hurvida DU är smart eller ej. Jag skev endas att man enligt mig inte kan likställa dig som smart på grund av din lön. Mitt inlägg var ju ett svar till DIN blogg-kolegas inlägg på DIN blogg: en öppen fråga angående modeller i allmänhet, inget personligt påhopp till dig. Sen så har jag svårt att se att du kan finna ett problem i denna diskussion efter som det är DU som valt att har en blogg om DITT liv, och om diskussionerna dessutom blir på allvar måste det väl snarare vara positivt. Ett inlägg baserat på min erfarenhet av mina egna år i modellbranschen, och vem har sagt att jag inte träffat dig eller vet vem du är? Själv har jag 155 i IQ och även jag alla MVG från gymnasiet, men det är inget som skulle få mig att kalla mig smart för det.

2009-05-07 @ 14:08:17
Postat av: Liza till anonym

jag syftade faktiskt inte på det du skrev i förra inlägget utan på andra kommentarer. Det du skrev var relativt klyftigt och jag förstår inte varför du tror att jag syftade på just DIG? Frågan på bloggen var väl mest om "modeller är smarta eller osmarta" vilket var lite på skämt och då började de flesta argumentera om jag var det eller ej...vilket kändes lite konstigt bara. P/Victor/prikken är samma person (inte olika personer) Vi var tillsammans i 4 år och gjorde slut förra sommaren. Jag kallar victor för prikken V, P och lite fler namn. Vad du menade med det du skrev i början förstår jag inte riktigt? Du kanske har träffat mig, vad vet jag...men känner mig gör du nog inte? Varför skriver du inte ditt namn? Som du säger tycker inte jag heller att betyg och IQ har något med smarthet att göra men jag är inte så dum som folk kan tro. Jag är lite nyfiken på vem du är. Lust att berätta eller föredrar du att vara anonym?

2009-05-07 @ 14:24:26
Postat av: Esther

"Oj va många det blev" hahaha Liza har ju varit med samma kille (Victor) i nästan 5 år nu. Dags att börja dejta eller träffa nån ny bättre tycker jag. Du som har skrivit bör nog ta reda på vem Liza är och vad hon gör innan du yttrar dig. Om någon så är det hon som har ett RIKTIGT hjärta av äkta GULD. Och "massa killar", det är det sista vad hon har, tyvärr! Du är bäst syster!

2009-05-07 @ 14:36:10
Postat av: Anonym

Skönt att höra att det inte var mitt inlägg som du hade problem med, förmodar att jag trodde det då också mitt som var det enda som var ”på allvar” om man ser till utsträckning, men förstår nu vad du menar. Och att det känns konstigt att folk diskuterar din smarthetsgrad det kan jag bara till viss del förstå, självklart förstår jag att det känns jobbigt, men det är fortfarande DU som har en blogg om DIG själv, då kommer diskussioner om dig också per automatik. I likhet med dig så skojade jag också, helt ärligt så skrev jag det snarare för att just få upp det på tapeten, i syfte att ge dig en chans att bringa klarhet i ämnet, då massa killnamn klingar dåligt med meningar ”om hjärta av guld”. Jag känner dig inte, men vi har träffats, min bild av dig klingar dock väldigt väl med ”ett hjärta av guld” och jag tror inte att du är dum, men jag vill vara anonym.

2009-05-07 @ 14:51:30
Postat av: Mattias

nu tycker ja vi alla tar o spontanfikar här lite istället för o hålla på bråka hela tiden va hjälper det?:D världen blir inte bättre av det.. och sluta ha sådana förutfattade meningar om modeller här ,dom är pricis som alla andra det är ja nästan säker på goa,glada och almänt käcka :P

2009-05-07 @ 15:31:00
URL: http://agedim915.blogspot.com/
Postat av: Hanna

Men Liza får väl skylla sig själv lite då hon skriver så kryptiskt. För att slippa vidare spekulationer kan du väl skriva om din dumpning gäller Victor/prikken/P och V eller någon annan?

2009-05-07 @ 15:53:13
Postat av: V.

Haha, från att vara en halvspännande blogg som man kunde slentriansurfa in på när tristessen nått kritisk punkt har det nu urartat till ett riktigt drama. Great stuff =). Om än ganska meningslöst. För Liza, både du och jag vet att du inte är något pucko. Sluta ta åt dig av sånna där dummheter, du är bättre än så ;)

2009-05-08 @ 00:46:17
Postat av: Anonym

Jag håller absolut med om att det inte spelar roll hur smarta folk är, bara de har ett gott hjärta! Sprid detta budskap!

2009-05-08 @ 13:27:01
Postat av: JG



efter att ha läst kommentarerna framgår det tydligt att hela sanning inte har kommit fram här liza. ditt inlägg "dumpa mig" riktar du inte till V/Victor dvs "killen du var tillsammans i fyra med tom. till i somras", det är uppenbart att det handlar om en annan kille

2009-05-29 @ 23:52:50
Postat av: mee.

varför visar ni skrivna kommentarer, med uppenbara frågor i, så som tex. den som "JG" skrev, utan att svara på den sen??

ja för att killen du avslutade det långa förhållandet med förra sommaren, kan omöjligt vara samma kille som du avslutade med nu i våras? känns som det är något som fattas här :S

2009-06-02 @ 01:56:26
Postat av: Fridas svar till mee./JG

Det är jag som har godkänt kommentaren ifrån JG, och eftersom det hela handlar om Liza så tänkte jag till en början att ge henne en chans att svara på det här själv. Men eftersom Liza varit ute på uppdrag så gör jag det istället. Jag finner det ganska roande att se att människor fortfarande är så pass intresserade att de även nu diskuterar detta inlägg. Men saken är den att det Liza tidigare skrivit varit sant. Det är inget som fattas. Att göra slut på ett så långt förhållande tar sin tid, man vacklar ibland fram och tillbaka och funderar på att ge det hela en chans till. Det var inte över till 100 % då, men det är över nu.. Jag hoppas att detta stillar er nyfikenhet :)



2009-06-02 @ 15:08:25
URL: http://zlidas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0