Yeah!

Som ni kanske vet så spenderar jag nästan all min tid med både en och två syper modeller. Modeller är inte direkt kända för att vara särskilt smarta, och varför skulle de behöva vara det när de tjänar pengar på utseendet. Men den stora frågan är -  är det här en myt eller är det rentav sanning? Jag tänkte ta reda på hur det egentligen ligger till då jag inte kan dra några slutsatser grundat på endast två modeller. Jag har blivit medtvingad på en fest som hålls av Lizas och Gordons agentur imorgon och kommer då vara omringad av dessa varelser. Med andra ord ett perfekt tillfälle att finna svaret på den här  ointressanta frågan. Jag återkommer på fredag med ett konkret svar. Undertiden så vill jag veta vad ni tror och tycker om det här!

Puss och kram // Frida
 

Kommentarer
Postat av: elin

haha skönt inlägg :)tror det är väldigt induviduellt. plus att yrket inte talar om hurvida man är smart eller ej. vissa har det andra inte. som modell måste man ju kunna sälja in sig själv och det kan inte vem som helst. men jag väntar med spänning på din utvärdering.

2009-05-06 @ 18:14:39
Postat av: kelly

har inget å göra med om man r modell lr inte. vissa e smarta vissa är inte så smarta. modeller är inte mindre smarta än andra! :)

2009-05-06 @ 19:55:00
Postat av: Mattias

hahahahaha fridaaaaaaaa du är så himmla skön du :P ja diggar dig stenhårt tummen upp (Y) på msn hihi

2009-05-06 @ 20:28:59
URL: http://agedim915.blogspot.com/
Postat av: Anonym

tja liza är ju ett pucko, så jag får för mig att det är normen...

2009-05-07 @ 00:01:55
Postat av: Magnus N

haha vem är det som säger att Liza är ett pucko? Din anonyma tönt jag kan tala om för dig att Liza är smartare än de flesta och att hon kan tjäna 10 månadslöner på en dag gör ju inte saken ännu sämre. Synd bara att folk har svårt att acceptera det och måste svartsjuka sig med dumma kommentarer. Skit ner dig!

2009-05-07 @ 08:41:58
Postat av: Anonym

haha dom är nog lika smarta och osmarta som alla andra människor ;)

2009-05-07 @ 09:35:45
Postat av: Mattias

jävla typ nu blir ja lite upprörd här så här innan frukost man ska fan inte kalla nån pucko :( det är inte alls snällt ju .. jävla idiot som gör nåt sånt det visar ju bara att den som skrev det är det största puckot blää på sådana

2009-05-07 @ 10:05:21
URL: http://agedim915.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Vad jag inte förstår är hurvida lizas (eventuella) möjlighet till att tjäna tio månadslöner på en dag skulle göra henne smart? Mycket pengar snabbt alternativt ett väl eller snabbt betalande jobb är väl knappast definitionen på att man är smart? Ja för att vara smart är väl helt fråntaget möjligheten att tjäna pengar? Utan snarare något eller flertalet av följande: Att vara ”socialt smart” där språkhjärna, retorik och hög socialkompetens samt förmågan att kunna röra sig i alla möjliga socialarum, är nyckelord. Att vara ”vardagligt beläst”, kulturellt medveten, internationellt och nationellt uppdaterat, påläst samt allmänbildad. Eller att vara ”logiskt smart”, ha möjlighet till att smart logistikera effektivisera, samordna och distrubriera, ha möjlighet till att snabbt se mönster, utfall, svaga länkar och möjligheter till lösning eller förändring. Samt att vara ”klassiskt smart” det vill säga ha lätt för att lära, läsa, och alltid oberoende situation se det som en chans till ytterligare lärdom, lätt för att se samband, kan med fördel använda tidigare erfarenheter, samt analysera och lik väl inta och samanställa fakta. Min erfarenhet är dock att modeller i större utsträckning än andra yrkesgrupper inte går att placera in i någon av dessa grupper. Personer som jag dock helt och hållet är övertygad om att inte har fötts med minde hjärnkapacitet än andra (tror med andra ord att vackra människor inte fick de generna istället för fler hjärnceller eftersom det rent medicinbiologiskt vore totalt inkompetent att hävda) (sen är ju dessutom långt ifrån alla modell vackra) men som alla har sitt utseende som inkomstkälla, och som helt enkelt sällan hamnar i situationer (ovanstående beskrivet) som kräver något annat. Inget maskineri, inte heller hjärnan fungerar fullt ut om den inte underhålls. Få modell är satta, i tillräckligt hög frekvens, i situationer där deras intellekt eller intuition (hjärna och hjärta ) är av intresse, för inget annat än hur de är på bild eller hur väl de som produkt kan sälja en anan produkt är av vikt. De är med andra ord inte födda ”dumma i huvudet” de har bara ingen användning för det i större utsträckning än till att vara vardagligt brukbara, och kan därför bli ypperliga vänner, partners, familjemedlemmar. Eller något helt annat, för få saker är så svårt att inte alla kan lära sig det. Och ännu lättare är det med ett modellkapital i bagaget ;)

2009-05-07 @ 11:39:09
Postat av: Anonym

Liza är smart

2009-05-07 @ 14:41:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0